Notícies

Catalonia Sacra és un dels 10 projectes seleccionats per a la segona fase del programa Impulsa

31/07/2019

L’objectiu d’aquest programa, de la Fundació Catalunya Cultura, és ajudar a consolidar projectes culturals, facilitant-los una formació integral impartida per professionals amb trajectòries destacades dins de la indústria cultural.

Els projectes seleccionats participaran en les jornades IMPULSA que es faran el 2, 3 i 4 d’octubre al CaixaForum de Barcelona amb l’objectiu de dissenyar un pla personalitzat integral per consolidar i fer sostenibles i viables els projectes seleccionats.

En la primera fase, la Fundació Catalunya Cultura va seleccionar 26 projectes entre la cinquantena que es van presentar a la convocatòria. Després de diverses sessions de formació i de la presentació de les accions a desenvolupar, el comitè de selecció format per professionals de diferents àmbits han escollit 10 projectes que participaran en aquesta triple jornada al CaixaForum on es faran mentories individuals i col·lectives d’experts en diversos àmbits d’empresa i cultura en format de tallers, workshops, masterclass o espais de networking.

El Comitè d’avaluació proposat per la Fundació Catalunya Cultura ha reunit a professionals de diversos àmbits, com Pepe Zapata (Club TRESC), Sonia Mulero (Fundació Banc Sabadell), Belén Latorre (Fundació Antigues Caixes Catalanes), Edgar Garcia (Director Àrea de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC), Jordi Serés (Responsable Tècnic de Cultura de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, Diputació de Lleida), Emili Serra (Relacions Públiques i Comunicació de HP), Xavier Servat (Gerent de la Fundació Fluidra), Sergi Bru (CEO & Founder Consultoria Relevance), Isabel Custodio (Consultora, Directora Fundació Lluís Artigues), David Camps (Responsable Innovació Social DKV Seguros), Anna Monràs (Analista financera de ICF), Anna Font (Cap d’activitats culturals Fundació Bancària La Caixa), Jaume Baró (Director Operatiu Serveis a les Empreses Barcelona Activa), Eva Blanco (Public Affaris Manager HP), Àngel Hermosilla (Gerent Àrea-Institució PIMEC), i Beth Espinalt (HQ Director Relevance Marketing).

La selecció, segons han explicat des de la Fundació Catalunya Cultura, s’ha fet amb criteris com l’excel·lència, la gestió del projecte, la qualitat, l’impacte social, la innovació, la sostenibilitat, la projecció i l’equip.

Maite Esteve, directora de la Fundació Catalunya Cultura, ha estat que el programa Impulsa Cultura vol proporcionar eines i capacitar aquests projectes per poder atraure l’interès de les empreses, facilitant així l’accés del sector cultural al finançament privat. A més de voler contribuir a consolidar projectes de diversos àmbits culturals.